عمر أديب: الدوري السنة دي للزمالك لأنه الأفضل

قال أديب: كل شيء بقى وارد بعد اللي حصل الأسبوع اللي فات مفيش حاجة مؤكدة، الثابت الوحيد هو الإخلاص في الأداء على أرض الملعب، والدرع للأفضل.. للزمالك.

عمر أديب: الدوري السنة دي للزمالك لأنه الأفضل
أحمد صبري

أحمد صبري

4:43 م, الأربعاء, 24 أبريل 19

قال عمر أديب، مقدم برنامج الحكاية على قناة إم بي سي مصر، إن درع الدوري سيحصل عليها، العام الحالي، نادي الزمالك؛ وذلك لأنه الأفضل فى الملعب على الرغم من هزيمته أمس أمام نادي بيراميدز، موضحًا أن كل الخيارات واردة فى موسم هذا العام بعد المنافسة القوية.

وأكد، في تغريدة له على موقع التدوينات المصغرة تويتر: بيراميدز ممكن يتغلب ويتعادل في أي ماتش جاي، والأهلى ممكن يتغلب ويتعادل برضه، والزمالك ممكن يكسب كل ماتشاته اللي جايه.

وتابع أديب: كل شيء بقى وارد بعد اللي حصل الأسبوع اللي فات مفيش حاجة مؤكدة، الثابت الوحيد هو الإخلاص في الأداء على أرض الملعب، والدرع للأفضل.. للزمالك.

وتسير التوقعات تجاه حصول بيراميدز على بطولة الدوري الممتاز بعد هزيمة قطبي الكرة المصرية فى مباراتين متتاليتين، مما جعله يتصدر الدوري ويطيح بالأهلي والزمالك فى المركزين الثالث والرابع.

بيراميدز بهذا الفوز اعتلى الدوري برصيد 63 نقطة، فيما حلّ الزمالك بالمركز الثاني برصيد 60 نقطة، وجاء هدف بيراميدز عن طريق علي جبر، بعد مراقبة ضعيفة من ظهير الزمالك حمدي النقاز، لتسكن الكرة شباك جنش.

بيراميدز ممكن يتعلب ويتعادل في اي ماتش جاي والاهلى ممكن يتغلب ويتعادل برضه والزمالك ممكن يكسب كل ماتشاته اللي جايه كل شيء بقى وارد بعد اللي حصل الاسبوع اللي فات مفيش حاجه مؤكده الثابت الوحيد هو الاخلاص في الاداء على ارض الملعب والدرع للافضل .. للزمالك— Amr Adib (@Amradib) April 24, 2019

أحمد صبري

أحمد صبري

4:43 م, الأربعاء, 24 أبريل 19