السيسي: لا يتم عمل إجراء إلا في إطار خطة متكاملة للدولة لمعالجة آثار صعبة

وأوضح السيسي ، أن إصلاح تلك الآثار على حساب الدولة اللى هي في الآخر شعب مصر أجمع ، قائلاً: يهمني اقول حاجة واحدة أنا دايما بقول براهن على الناس والمصريين أنا هنا بقول أنا بشكر المصريين

السيسي: لا يتم عمل إجراء إلا في إطار خطة متكاملة للدولة لمعالجة آثار صعبة
محمد مجدي

محمد مجدي

2:17 م, الأحد, 27 سبتمبر 20

أكد، أنه عند بدء التحرك في الخطة الخاصة بشرق العاصمة بالكامل ، جميع الناس قالت إن تلك الخطة لصالح مصر الجديدة ومدينة نصر ، قائلا: أنا عايز أقول لأ ، لصالح الناس لأن الحركة الموجودة على الكتلة دي 2 و 3 ملايين سيارة في اليوم.

وقال السيسي خلال افتتاح عدد من المشروعات التنموية في مسطرد ، احنا بنرحمهم بحركة كويسة سهلة ، أقل تكلفة في الوقت والوقود ، مؤكدًا أنه لا يتم عمل إجراء إلا في إطار خطة متكاملة للدولة لمعالجة آثار صعبة.

وأوضح السيسي ، أن إصلاح تلك الآثار على حساب الدولة اللى هي في الآخر شعب مصر أجمع ، قائلاً: يهمني اقول حاجة واحدة أنا دايما بقول براهن على الناس والمصريين أنا هنا بقول أنا بشكر المصريين.

وأضاف السيسي: هما قعدوا الكام أسبوع اللي فات يولعوا الدنيا عشان كدا ، هما بيستغلوا المواقف الصعبة اللي بنعملها ما هو يا نعمل يا نسكت وهيبقي في ظروف صعبة وهما بيختاروا الظروف الصعبة عشان يسيئوا ويشككوا المصريين في اللي بنعمله عشان يكون على حسابهم وضدهم.

وتابع السيسي ، أن ذلك كان رهان على المصريين لأنهم تفهموا ما يحدث من عمل ، كما أن الشعب تحمل وما يحدث في مصر يتم بمشاركة الشعب.