لايف

الاعتداء على والدة مذيع “أمجاد “

شريف عاطف إلإعلامي بقناة أمجاد الفضائية كتب- إسلام المصري:   قال شريف عاطف إلإعلامي بقناة أمجاد الفضائية أن المتظاهرين أمام وزارة الثقافة اعتدوا على والدته"المنتقبة" وسرقوا أغراضها الشخصية،  أثناء عودتها من زيارة زميله أحمد البنا الإعلامي في نفس القناة،في المستشفى…

شارك الخبر مع أصدقائك


شريف عاطف إلإعلامي بقناة أمجاد الفضائية

كتب- إسلام المصري:
 
قال شريف عاطف إلإعلامي بقناة أمجاد الفضائية أن المتظاهرين أمام وزارة الثقافة اعتدوا على والدته”المنتقبة” وسرقوا أغراضها الشخصية،  أثناء عودتها من زيارة زميله أحمد البنا الإعلامي في نفس القناة،في المستشفى ،بعد الاعتداء عليه وإصابته من قبل المتظاهرين أمام الوزارة.
 
وروى عاطف ما حدث لوالدته حيث قال : “انا بقى امي مارحتش عند وزارة الثقافه !!!،  راحت معايه مستشفى العجوزه مخضوضه عشان تطمن على احمد البنا اللي اتشرح وكان هيموت عند وزارة الثقافه وهو بيعمل شغله .. روحتها لما لقيت الموضوع هيطول وانه لسه هيتخيط في مكانين في راسه من ورا ومن قدام وكمان تحت باطه وهيتجبس ..”.
 
وأضاف عبر صفحته على موقع “فيس بوك” :  ست عندها 55 سنه وهي مروحه سواق التاكسي عند اخر شارع التحرير قالها انا مش هدخل شار…ع السودان في الزحمه ديه انزلي هنا وقعد يزعقلها .. واتلم عليها مجموعة بلطجيه ونزلوها من التاكسي بالعافيه وقعدوا يقولوا لها يلا يامنتقبات يانصابين يا ولاد الـ …. هي البلد كانت نقصاكم … انزلي غوري في ستين داهيه واخدوا فلوسها .
 
وتابع أبو حمزة : واضربت في ازحم حته في مصر عند محطة مترو البحوث تقاطع شارع التحرير مع السودان الساعه 10 بليل في عز الزحمه والناس واقفه تتفرج ع المنتقبه النصابه اللي بتضرب وتستاهل ومحدش ساعدها ولا في عسكري في الشارع في مكان زي ده بينه وبين بيت رئيس الوزرا خطوات .. هي ديه مصر الثورة .. ملعون ابو مصر على ملعون ابو الثورة !!!، على دقوله.
 
وكان أحمد البنا قدم البرامج بقناة أمجادالفضائية قد أصيب بجر متفرقة مساء الثلاثاء أثناء تغطيتة لاحداث وزارة الثقافة ، وذهبت والدة زميله بالقناة شريف عاطف  لزيارته وتم الاعداء عليها أثتاء عودتها من هناك.
 

شارك الخبر مع أصدقائك

الخبر السابق «
الخبر التالي »